Salát nemusí být jen extra dietní lehká alternativa oběda, po které budete mít za hodinu hlad. Může mít podobu třeba tohoto salátku, plného luštěnin, bohatých na bílkoviny, které vás zasytí až do pozdní večeře. Pokud luštěniny příliš často nejíte nebo si chcete udělat vydatný, ale zdravý oběd do krabičky na cestu, zkuste tento recept. Je až extrémně jednoduchý a rychlý (pokud si namočíte fazolky dopředu). 

Já jsem zrovna teď použila 3 druhy luštěnin, a to mungo fazole, černé fazole a cizrnu. Vše je potřeba nejlépe den předem namočit. Mungo a cizrnu dokonce ani není třeba vařit, pěkně změknou samy už namočením a alespoň v nich zachováte více živin, o které byste převařením přišli. Můžete použít jakékoli fazolky budete chtít. Já použila tuto trojici, protože jsem je měla zrovna po ruce, ale salát jsem už dělala třeba z fazolí adzuki, borlotti nebo z fazolí s černým okem.

Místo hlávkového salátu může použít samozřejmě taky jakýkoli jiný druh nebo špenát. Mě paní Bednaříková momentálně zásobuje 2x denně čerstvou hlávkou, tak jej cpu skoro ke všemu. Nebo vůbec nemusíte používat čerstvou zeleň a můžete si k fazolím udělat dušené zelené fazolky.

Mě osobně nejvíce chutná studený, tak myslete na to, že by si měl chvilku odpočinout v lednici!

 

Počet porcí: 2

Doba přípravy: 10 minut + namáčení (přes noc)

Ingredience:

  • 250 g uvařených/namočených luštěnin
  • 1 menší hlávka salátu
  • hrst opražených mandlových lupínků
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 1/2 lžíce medu
  • 2 lžíce balzamikového octa
  • 1 1/2 lžíce čerstvé citronové šťávy
  • sůl
  • snítky čerstvého tymiánu

Postup:

Fazole/cizrnu si předem namočte. Pokud je nutné fazole povařit, uvařte je dle návodu. Nechce zchladnout.

Mandličky nasucho oprančete na pánvi.

Smíchejte všechny ingredience na zálivku.

Natrhejte salát, přidejte všechny smíchané fazole, zalijte zálivkou, posypte křupavými mandlemi a snítky tymiánu. Podávejte! A vychutnejte!